dinsdag 2 april 2013

Zomers in de Lente terwijl het buiten net niet sneeuwt...

Ondanks dat het volop lente zou moeten zijn, laat de zon het afweten. De stoof brandt hier dagelijks omdat het gewoonweg koud is buiten. Mijn naaimachientje lonkt op de tafel en de dochter slaapt goed, dus duik ik tussen de stofjes en de patroonboeken. Voorlopig heb ik alleen Burda's en Sandra's. Daar staat jammer genoeg niet veel kinderkleding in, toch vind ik een model dat me wel aanspreekt.
Even later duikel ik tussen de gordijnstoffen en tafellakens die ik eens ging herwerken dit fleurig katoentje op:



Het knippen duurde een avond, want de dochter had wat moeite met doorslapen. En de tweede avond vond ik het beter om de bovenkant omkeerbaar te maken, dus knipte ik nog wat bij. 
Toen werd er gefronst, gesakkerd, alles losgemaakt, opnieuw gefronst, en tot slot ook gestikt. 

Ik had toevallig nog twee knoopjes over van haar vorige kleedje en die kwamen nu handig van pas. In het boekje van mijn naaimachine las ik dat je de halve machine diende om te bouwen om knopen te kunnen stikken en rond middernacht leek me dat met een halfslaperig hoofd geen optie meer. Dus naaide ik de knopen met de hand. 

En ineens leek het toch een beetje zomer. 


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten