vrijdag 12 juli 2013

Princess Castle.

De nieuwe Ottobre zat onlangs in mijn bus, met dank aan de postbode.

En ik dacht: "Ik heb daar nog ergens een mooi effen geel tricootje en ook nog eentje met appeltjes op... En dat model van op de voorpagina vind ik tof. En 't ziet er eigenlijk vrij simpel uit... We gaan dat eens rapkes maken!"

Wel, rapkes heeft drie dagen geduurd, maar ik ben erin geslaagd om het projectje te redden met dank aan de Ottobre Fans van Facebook en Sandra Stoft. Ik heb de halsbies er eerst aangezet op de biais-manier, maar dat lebberde dat 't niet schoon meer was. Dus tornde ik alles los, mat ik alles nog eens op en rekende ik opnieuw uit en knipte ik een nieuwe halsbies. Deze zette ik eraan op de boordstof-manier. En dat lebberde al iets minder hard, maar het lebberde nog altijd véél te veel, zoals u hieronder kan zien:



 Dus wat veranderde ik:
- De halsbies werd nu 4 cm, ongeplooid 9 cm breed in totaal ipv de 3.5 cm die Ottobre vermeld.
- De zigzagsteek werd vervangen door een tweelingnaaldsteek
- De halsbies werd nog maar eens 5 cm korter gemaakt.
- De naad van de appeltjesstof knipte ik af, wegens totaal uitgelebberd.
- De bies zette ik er opnieuw aan op de boordstofmanier.

En wonder boven wonder, dit was het eindresultaat:




Dat ziet er al héél wat beter uit!

Jammer genoeg besloot Mss Lilly niet goed op te letten toen ze de onderrand wou omzomen en vergat ze haar brotherke in te stellen op een tweelingnaaldsteek. De naald brak en het was gedaan met tricot stikken die avond. *zucht*

De mouwen werk ik dus morgen af, daar komt ook nog een mooi geel biezeken rond.  
 
En ik moet iets toegeven... Ik ben verliefd... op die appeltjesstof!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten