maandag 19 augustus 2013

Winterkleedje


Ik tikte een tijdje geleden een couponneke donkerpaars winter velours op de kop bij Pauli Stoffen. Ik had op 't eerste moment geen idee wat ik daarmee ging maken, maar het was me zo'n koopje dat ik het wel moest meenemen.

En een paar dagen geleden in bed, zo tussen waken en slapen, kwam ik op een idee. De volgende morgen deed ik het boek 'Allemaal kleedjes' open en begon het patroon voor het Luna jurkje over te nemen. Maat 2 was wat nipt, tenslotte is het een echt winterstofje en zal Prutsemie dat -hopelijk- pas binnen een maand of drie dragen, dus tekende ik het patroon voor 4 jaar over. Ik nam voor een keertje geen naad, zo maakte ik het patroon wat kleiner. Jammer genoeg was mijn couponnetje wat kort, dus werd het kleedje met een vijftal centimeter ingekort.

Het naaien ging geweldig goed en twee uurtjes later stak het kleedje in elkaar. Normaal moest het achteraan afgewerkt worden met knoopjes, maar dat zag ik door die dikke velours niet goed komen. Prutsemie heeft ook het geduld niet om te wachten tot al die knoopjes dichtgedaan worden, daartegen staat ze al recht, of zit ze vochtige doekjes uit het doosje te vissen, of duwt ze zo hard tegen dat ik geen knoop meer dicht krijg. Dus haalde ik, blij als een klein kind, mijn kamsnaps boven. Ik vind dat geweldige dingen! Makkelijk in je stof te krijgen en het laat nooit meer los. Ik checkte dus vier keren dat ik alles wel goed stak. Vooraan naaide ik nog drie knoopjes. Die houden de neep plat en zijn nog mooi decoratief.

De volgende dag reed ik naar de Veritas en vond ik daar de perfecte kleur satijn biais. Die zette ik er dezelfde avond op.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten