zondag 13 oktober 2013

Viel even stil

Het is een drukke periode momenteel. Prutsemie haar agenda staat weer vol met de verschillende therapieën: kinésitherapie, logopedie, audiotesten, fitting CI en herfitting CI en binnenkort mogen we het UZ nog eens platlopen voor de standaard halfjaarlijkse onderzoeken. Dan is er ook nog eens de administratieve rompsloop met verlengen van terugbetalingen en andere zaken die maar niet op orde willen raken... Als toetje op de taart, vond Buikgriep het ook nog eens tijd voor een bezoekje. Niets te ernstig, op een dagje na waren we er al zo goed als vanaf.

Toch vond ik nog ergens tijd om voor Prutsemie een hoodie te maken. Ik was al even aan het rondkijken voor een mooi patroontje, maar ik had wat schrik om de biezen af te werken met boordstof. De vorige keren was ik daarmee namelijk compleet de mist in gegaan. Dus namen we een goedkoop teststofje en een restje boordstof en probeerden we het met de hulp van uitleg in Ottobre uit. En wonder oh wonder, het lukte! En nu ben ik zo trots op mijn biesjes :D

En ook wel op de rest van de hoodie!



Nadat ik de hoodie gestreken had, merkte ik dat de kamsnaps vooraan gebarsten waren. Helemaal niet mooi en eigenlijk zaten ze ook niet echt recht in het midden. Dus vraag ik me af: hoe kan ik de snaps het best verwijderen zonder verdere schade aan mijn stof?
En weet er iemand of het effectief door het strijken was? Want ik weet 't anders eigenlijk niet echt...
Blijkbaar zijn kamsnaps strijkgevoelig... Zo hebben we weer wat bijgeleerd. Dank je, Tine.


Patroon: ottobre 03/2013 - Nr 6 Funny Race
Stof: QjuTie Kids Collection

5 opmerkingen:

  1. Mooi! en inderdaad.. kamsnaps zijn niet strijkbestendig... vrees dus wel dat dat het is. Je moet eens googlen, er zijn wel manieren om ze eruit te krijgen, denk dat er op youtube ergens een filmpje staat...
    Verder wel echt mooi! en die boordstof zo mooi gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'k Ben echt tevreden dat die boordstof zo goed gelukt is! Bij deze weten we dat dus, kamsnaps niet strijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook al eens over een kamsnap gestreken, leer je snel af hoor :)
    Ik verwijder mislukte kamsnaps door met een mesje tussen het bovenste deel en de stof in te gaan en dan eigenlijk het steeltje over te zagen (moeilijk uit te leggen maar ik hoop dat je het snapt :))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel, blijkbaar kunnen snaps niet tegen stoom. En laat die knop nu net vastgelopen zijn op mijn strijkijzer :) Geeft me alleen maar het excuus om minder te strijken :D
    Sandra: dat heb ik op een testlapje geprobeerd. De stof was bijna helemaal stuk voor ie eruit was. Toch bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeer leuk! Net op je blog terecht gekomen, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen