woensdag 20 november 2013

Wanten, hoodies en krimpen in de was.

Omdat de eerste hoodie zo goed gelukt was en ik het patroontje zo tof vond, besloot ik om er zeker nog twee bij te maken.

Ik duikelde uit de stoffenkast nog een gele tricot op, gekocht op het stoffenspektakel verleden jaar. Ergens onderaan in de stapel vond ik ook nog een t-shirt, gekregen van de schoonmoeder, om te recycleren. Dat wit was prima stof voor binnenvoering.

Dus zette ik mij aan het werk en twee dagen later had ik een mooie, gele hoodie voor Prutsemie. Zoals van gewoonte, stopte ik hem in de wasmachine en de droogkast. Enkele uren later, merkte ik dat het geel van de hoodie merkbaar kleiner was dan mijn binnenvoering... En na de eerste pasbeurt, viel het op dat de hoodie maar nipt, net niet gepast was... Blijkbaar had ik mijn stof niet voorgewassen en was alles gekrompen in de was.  Niets aan te doen, te klein is te klein.
Patroon: Ottobre 03/2013 - Nr 6 Funny Race
Stof: Coupon van het Stoffenspektakel

Ondertussen is de winter binnengevallen. Ik maakte een nieuwe hoodie met een binnenvoering uit joggingstof. Omdat de vorige hoodie te klein is uitgevallen, tekende ik overal twee cm extra aan de tricot en een cm extra aan de joggingvoering.

En ja hoor, deze stof kromp dus niet in de was, waardoor mijn dochter een hoodiekleed had. Deze blijft dus nog tot volgend jaar in de kast liggen.

Patroon: Ottobre 03/2013 - Nr 6 Funny Race
Stof: QjuTie Kids Collection


Maar ik ben koppig, dus waagde ik een derde poging. Eerst en vooral nam ik Prutsemie haar maten. Ondertussen is er namelijk weer een groeispurt gepasseerd. Zo wist ik zeker dat de mouwen en de lengte niet te kort gingen zijn. De binnenvoering maakte ik uit fleece, lekker warm. Deze zit wel ideaal, niet te klein en ook niet te groot. Nu nog wachten tot ie uit de droogkast komt voor ik foto's kan nemen!

 En als toetje op de taart maakte ik ook nog enkele wanten. Lekker breed, zodat haar vingertjes veel plaats hebben vanbinnen.

Patroon: eigen patroon
Stof: Poppy Europe 

Schoonmoeder maakte een hele wintergarderobe pulletjes voor Prutsemie, de ene nog mooier als de andere! 


Nu rest er mij alleen nog een paar warme winterbroeken te maken.


Bijvoorbeeld:
Patroon: Ottobre 03/2013: Summer Sea verlengd
Stof: QjuTie Kids Collection

Geen opmerkingen:

Een reactie posten